Pb Installation Mac Path banks

The SampleTank Editor is provided without direct support. However this IK user forum is available for users to share questions and solutions.

Pb Installation Mac Path banks

Postby Sweethie » Thu Nov 19, 2020 5:53 pm

Hi everybody
I'm a french new user & it's not easy to anderstand the english documentation..
I follow intruction Install (USB key) but....
Configuration: app on Mac internal HD and the sounds on external HD.
My problem is :
I have to re-assign the path of the external HD each time i launch the application and re-built the Data Base. The path is not save when i quit the application or plugin.
Why ?
Thank you for your answer & have a good day.
Sweethie
Sweethie
 
Posts: 4
Joined: Thu Nov 19, 2020 4:31 pm

Re: Pb Installation Mac Path banks

Postby Sweethie » Mon Nov 23, 2020 10:26 am

Hi
I can't believe it!
I bought a Sampletank 4Max (USB key), wait 3 weeks to obtain the product, follow intall documentation step by step, and i still have the same problem.
Sampletank refuse external path!
I NEED HElp or my money back.
Sweethie
Sweethie
 
Posts: 4
Joined: Thu Nov 19, 2020 4:31 pm

Re: Pb Installation Mac Path banks

Postby DarkStar » Mon Nov 23, 2020 3:58 pm

De Google Traduction,

Il semble qu'OSX empêche SampleTank d'enregistrer les paramètres sur le disque. Vérifiez les autorisations du dossier?

Comme il s'agit principalement d'un forum d'utilisateurs, quelqu'un d'autre peut sonner [#]. En attendant, la meilleure chose à faire est de [url = https: //www.ikmultimedia.com/contact-support/] consultez la FAQ, via ici [/ url]. S'ils ne résolvent pas le problème, il y a un lien en haut vers le formulaire de support technique, pour une enquête et une aide individuelles. Le délai de réponse est généralement de 2 jours ouvrables (heures ouvrables aux États-Unis (côte est), généralement), mais dans les circonstances actuelles, veuillez prévoir un peu plus de temps.

[#] Mais n'oubliez pas que les mêmes symptômes ne signifient pas nécessairement le même problème.

--------------------------------

It sounds like OSX is preventing SampleTank from saving the settings to disk. Check the folder permissions?

As this is primarily a user to user forum, someone-else may chime in [#]. Meanwhile, the best thing to do is check the FAQs, via here. If they do not resolve the issue, there is a link at the top to the Technical Support form, for some one to one investigation and help. Response time is usually within 2 working days (US (East Coast) Business hours, generally), but in the current circumstances please allow some more time.

[#] But please remember that the same symptoms do not necessarily mean the same problem.
----------------
DarkStar ... interesting, if true.
Inspired by ...
User avatar
DarkStar
Hero Of The Week (Moderator)
 
Posts: 8668
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:42 pm
Location: Surrey, UK

Re: Pb Installation Mac Path banks

Postby Sweethie » Tue Nov 24, 2020 10:50 am

Bonjour DarkStar
Merci pour votre aide.
Il semble qu'OSX empêche SampleTank d'enregistrer les paramètres sur le disque. Vérifiez les autorisations du dossier?

/Application Support/IK Multimedia/Authorization Manager/
Information tout en Lecture et écriture ?
Dois-je bloquer wheel et everyone ou cela est il nécessaire pour l’installation svp ?

J'ai contacté le support IK, ils m'ont enfin répondu hier soir, après plusieurs posts et mails mécontents, et ce matin j'ai répondu à leurs demandes.
Wait and See... ?! :roll:
Bonne journée
Sweethie
Sweethie
 
Posts: 4
Joined: Thu Nov 19, 2020 4:31 pm

Re: Pb Installation Mac Path banks

Postby DarkStar » Tue Nov 24, 2020 4:08 pm

Je ne connais pas OS X, mais le support travaillera avec vous pour résoudre le problème.
----------------
DarkStar ... interesting, if true.
Inspired by ...
User avatar
DarkStar
Hero Of The Week (Moderator)
 
Posts: 8668
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:42 pm
Location: Surrey, UK

Re: Pb Installation Mac Path banks

Postby Sweethie » Sun Dec 06, 2020 7:58 am

Bonjour
Malgré tout ce qu'ils disent sur le site et dans les documentations, SampleTank 4Max player ne reconnait pas les DD externes sauf en tant que backup.
Il ne reconnait que le chemin par défaut ou alors il faut réassigner le chemin et reconstruire la base de données chaque qu'on lance l'application.
La procédure d'installation sur un DD externe ne marche pas.

Le support n'est pas arrivé à résoudre le problème et pour cause, c'est le player qui est soit corrompu ou prévu pour ne marcher qu'avec le chemin par défaut.
Vous savez comment on appelle ce genre de procédé ?

J'ai acheté ce produit début novembre 2020, attendu presqu'un mois pour l'avoir.
IK Multimedia doit résoudre ce problème immédiatement, sinon je ne me laisserai pas faire...
J'exigerai le remboursement, 250€.
Bonne journée
Sweethie
Sweethie
 
Posts: 4
Joined: Thu Nov 19, 2020 4:31 pm


Return to SampleTank 4 Editor